מה זה ולוג ואיך תהפכו אותו להכי חם ברשת?

קניית צפיות ביוטיוב

המאמר הזה יסקור את אחד הז'אנרים היותר ייחודיים של העולם הדיגיטלי של הרשתות החברתיות. בעולם הזה, יוצרי התוכן אינם אנשים מקצועיים כמו שהיו בעבר כגון מגישים או שחקנים. זהו עולם בו כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לשתף את החיים שלהם או פשוט ליצור סרטונים על נושא הקרוב לליבם, ליצור מסביבם קהל מעריצים ולתפקד כמו ערוץ בידור לכל דבר ועניין. בתוך כל זה צמח לו סוג מיוחד של סרטונים שנקראים 'וולוגים'. זהו שילוב של שתי מילים 'בלוג' ו'וידאו'. מדובר בתיעוד וידאו של החיים הרגילים שלנו שבמקרים רבים יכולים להיות מאד מעניינים לאנשים אחרים. בואו נבין כיצד גם אתם יכולים ליצור וולוג מצליח.

ביסוס הערוץ

השלב הראשון בוולוג מתמקד בביסוס ראשוני של הדברים הכי בסיסיים. אנחנו מדברים כאן על נושא כללי, הוולוג שלכם יכול להיות בעל זווית מסוימת – למשל מעקב אחריכם בשגרת אימונים כספורטאים או מעקב אחרי חיי המשפחה שלכם או כל דבר אחר. בשלב הראשון גם תמצאו את הסגנון שמתאים לכם מבחינת צילום וקריינות למשל. כדי לייעל את המהלך, תצטרכו להגיע כבר מההתחלה לקהל מסוים של צופים. זהו יעד שמעט קשה להגיע אליו, אבל אל דאגה. אם תצטרכו, תוכלו לבצע קניית צפיות ביוטיוב, ובכך להרחיב את החשיפה בפלטפורמה ולהוביל לעוד מנויים וצפיות אורגניות של אנשים אמיתיים שהגיעו מתוך עניין.

תוכן

למרות שלוולוגים יש סגנון חופשי ולא מחייב, תצטרכו כן לחשוב על נושא בכל סרטון או אם תרצו – פרק המשתרע על כמה סרטונים. אפילו לוולוג כללי ביותר יש סיפור בכל פרק. זה יכול להיות משהו פשוט כמו 'הלכתי למגרש מכוניות ורכשתי טנדר'. כאשר יש נושא ברור זה עוזר לצופים להתחבר אליו ולדעת למה לצפות. לאחר שקבעתם את הנושא וצילמתם את החומרים, נסו להבין כיצד ניתן לחבר אותם למעין עלילה קטנה. מה היו הבעיות בדרך? אילו אנשים מעניינים פגשתם? כיצד פתרתם את הבעיות? כל אלו הן שאלות שיעזרו לכם לחבר מעין תסריט לוולוג שלכם ויעזרו לכם בבחירת החומרים.

הנקודה האחרונה בנושא תוכן היא תדירות העלאתו לערוץ. הקפידו שלא לאכזב את הצופים שלכם. מי שעוקב אחריכם מצפה לשמוע מכם. בשבילו אתם מהווים יציאה מהשגרה והזדמנות לראות עולם שקיים מעבר לחיים של אותו צופה. אם אתם נתקעים ללא חומר בוולוג, תמיד תוכלו פשוט לעמוד מול המצלמה ולספר מה עבר עליכם, להתנצל שאין לכם סרטון חדש ואולי אפילו לבקש מקהל הצופים שלכם עזרה בעניין כלשהו, נניח רעיונות לגבי משהו בסרטונים שלכם.

צד טכני

למרות שזהו וולוג שאמור לכאורה להיות קליל וספונטני, יש כמה דברים טכניים שלא תוכלו להתפשר עליהם. איכות הסאונד היא אחד מהם. אם אתם מצלמים בחוץ למשל, תצטרכו להשתמש במיקרופונים ייעודיים שלא מעבירים רעשי רקע, בעיקר כאלו של רוח. עוד תצטרכו לדאוג למיקרופונים לכל משתתפי הוולוג. אין דבר יותר מתסכל מאשר לצפות בסרטון ולא להבין את הנאמר בו בשל בעיות טכניות של מיקרופון או הקלטה.

בגזרת הצילום עצמו גם תצטרכו לדאוג לציוד טוב יחסית. חצובה תהיה מאד שימושית בעיקר אם אתם מצלמים לבד. תאורה מקצועית תגרום לסרטון שלכם להיראות מקצועי ותביא אנשים ליהנות יותר וכך גם לעקוב אחריכם. תוכלו להשתמש גם באביזרי צילום נוספים כמו עדשת עין הדג, ויש כמובן עוד סוגים של עדשות שמהן ניתן לבחור.

 

הקפדה על הצד הטכני והצד של התוכן תביא לכם לאט לאט קהל של עוקבים שישמח לשמוע מכם. העצה האחרונה ואולי הכי חשובה היא מאד פשוטה: שימרו על אותנטיות. הצופים שלכם לא מצפים לתסריטים כתובים נטולי טעויות, נהפוך הוא. הם רוצים לראות משהו אמיתי, רגעים שלקוחים מהחיים עצמם. תנו להם את זה והם יעניקו לכם הצלחה.