חושבים שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי? אפשר לבדוק את זה אונליין

דרכון פורטוגלי

העולם המודרני הוא עולם גלובלי בו אנשים וסחורות נעים ממקום למקום ללא כל בעיה. היתרונות של עולם כזה ברורים – הוא מאפשר לנו להנות מחופש תנועה גדול. כמו כן, ניתן למצוא מקומות בהם נוכל להשתכר יותר, לשלם פחות מס ונהנה מרמת חיים גבוהה יותר ויוקר מחיה נמוך יותר. הבעיה היחידה שיש היא מציאת מקום בו נוכל לשהות לא רק לכמה חודשים, אלא ממש להשתקע לתקופה ארוכה, אולי לכל החיים. כאן כבר מדובר במכשלה הסותרת את הגבולות הפתוחים – ברוב המוחלט של העולם המערבי, יש חוקי הגירה נוקשים שלא מאפשרים פשוט להגיע ולגור. אחד מיעדי ההגירה המושכים ביותר הוא האיחוד האירופי. מי שהוא אזרח של מדינה אירופאית המשתייכת לאיחוד, זכאי לגור בכל יתר המדינות ללא כל בעיה. מכאן יוצא שאזרחות אירופאית של אחת ממדינות האיחוד היא מאד נחשקת. במאמר הזה ניתן לכם קצה חוט שיוכל לעזור לכם להבין אם תוכלו להוציא אזרחות למדינה כזאת – פורטוגל.

מי זכאי לדרכון פורטוגלי

ההיסטוריה של יהודי ספרד ופורטוגל כוללת את הגירוש המפורסם של היהודים. אלו שלא גורשו, אולצו להתנצר ונקראו בשם 'אנוסים' מכיוון שלא הייתה להם ברירה ובחירה. ספרד המודרנית העבירה כמה החלטות אשר מכירות בצאצאי גירוש ספרד כזכאים לאזרחות ספרדית. בעקבות כך, נפתחה לפני כמה שנים אפשרות ליהודים יוצאי ספרד לקבל דרכון ספרדי. מאז הוקשחו התקנות והן כוללות בין היתר לימוד שפה אינטנסיבי. באותה תקופה ממש, הייתה זו פורטוגל אשר השיקה תקנות הגירה מקלות ליהודים שהם צאצאים של יוצאי פורטוגל אשר זכאים לאזרחות במדינה.

בדקו האם אתם זכאים לקבלת הדרכון באתר 'פורטוגל פספורט', האתר המוביל בנושא בדיקת זכאות, ייעוץ ותמיכה בהגירה לפורטוגל. האתר מציע תכנים איכותיים וגם מקשר למומחים הכי מנוסים בהגירה לפורטוגל לפי אותן תקנות מיוחדות לצאצאי היהודים אשר גורשו ממנה.

בדיקת הזכאות עובדת בכמה שלבים. הראשון מביניהם הוא בדיקה מאד פשוטה של רשימת שמות משפחה. תוכלו למצוא את הרשימה באתר ולבדוק האם שם המשפחה שלכם או שם הנעורים של אימכם מופיע בה.

דרישות נוספות לזכאות הן:

  • מבקש הדרכון הינו יהודי.
  • על המבקש להיות בגיר, מגיל 18 ומעלה.
  • על המבקש לקבל את אישור נציגי הקהילה היהודית בליסבון אשר מתכנסים ודנים בנושא מידי פעם.

הליך הוצאת הדרכון

את הבדיקה השמית ניתן לבצע באופן אישי עוד לפני הפניה לעורך דין הגירה. לאחר מכן, יש להגיש מסמכים שונים כולל תעודת לידה, תעודות נישואים שלכם ושל הוריכם. אם אתם או הוריכם עולים, אז גם תעודת עליה נדרשת. השלב הבא הוא פניה לקהילה היהודית בפורטוגל אשר תדון ותכיר בכם כצאצאי גירוש ספרד. לעיתים ההכרה היא גם לגבי שמות משפחה אשר לא נמצאים ברשימות, תלוי בשיקול הדעת של הקהילה.

לאחר אישור מהקהילה היהודית, צריך לרכז את כל החומר שנצבר בצורה מרוכזת ולהגיש בקשה רשמית להתאזרחות לממשלת פורטוגל. התהליך יכול לקחת כמה חודשים בהם יבדקו את אותם טפסים ואישורים ויחליטו אם לקבל את הבקשה.

 

למרות שבאופן עקרוני ניתן לנסות לעבור את התהליך בצורה עצמאית, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים אשר ידעו ויכירו בדיוק את התהליך ואת הדרישות השונות. טעויות שונות יכולות לעלות לכם בזמן המתנה נוסף או אפילו בסירוב של הבקשה. שימו לב שממשלת פורטוגל יכולה לשנות תקנות שונות וצריך היכרות עם המערכת שם בכדי לדעת על כך ולהיערך בהתאם.